ماده 15- شورای آموزشی دانشکده / آموزشکده
الف- تعریف شورای آموزشی دانشکده / آموزشکده
در هر دانشکده که دارای سه گروه آموزشی یا بیشتر باشند و همچنین در آموزشکدهها شورای آموزشی دانشکده / آموزشکده با ترکیب ذیل تشکیل میشود:
1- رئیس دانشکده یا آموزشکده
2- معاون آموزشی دانشکده یا آموزشکده
3- مدیران گروههای دانشکده یا آموزشکده
ب- وظایف شورای آموزشی – پژوهشی دانشکده / آموزشکده:
1. برنامهریزی جهت ایجاد زمینههای اجرایی مصوباتی که توسط معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پژوهشی موسسه ابلاغ میگردد.
2. تدوین سیاستهای آموزشی و پژوهشی دانشکده یا آموزشکده با توجه به خط مشی آموزشی و پژوهشی موسسه جهت تصویب در مراجع ذیصلاح
3.بررسی و تدوین طرحهای آموزشی و پژوهشی دانشکده یا آموزشکده و ارجاع آنها به شوراهای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پژوهشی و فناوری موسسه
4. بررسی و تدوین طرحهای ارزشیابی و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشکده یا آموزشکده و پیشنهاد آن به شوراهای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پژوهشی و فناوری مؤسسه
5. هماهنگی میان گروهها و بخشها در ارائه دروس مشترک
6. اتخاذ تصمیمات اجرایی برای هماهنگی و تطابق زمانی تعلیم و تحقیق در دانشکده یا آموزشکده
7. بررسی و تعیین نیاز دانشکده به عضو هیأت علمی علمی جدید و پیشنهاد آن به شورای مؤسسه برای تکمیل اعضای هیأت علمی هر گروه
8. بررسی و پیشنهاد ظرفیت پذیرش به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی مؤسسه
9. بررسی و اظهار نظر در مواردی که رئیس دانشکده به شورا ارجا میدهد.
10. بررسی تقاضاهای فرصت مطالعاتی و پیشنهاد آن به شورای مؤسسه
11. بررسی طرحهای پژوهشی و فناوری اعضای هیأت علمی و ارجاع آن به شورای تخصصی و پژوهشی و فناوری مؤسسه
12. تصویب عناوین رساله( پایاننامه های تحقیقاتی دوره های کارشناسی ارشد و بالاتر) با رویکرد حل موضوعات کاربردی و توسعه و تحقیق در موضوعات بنیادین
برگرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
دفتر هیئتهای امناء